Robinson R66 Turbine zachowuje wiele cech konstrukcyjnych swojego poprzednika R44, w tym dwułopatowy wirnik, sterownicę w kształcie litery T i otwarte wnętrze kabiny. Najbardziej znaczące różnice w R66 to zwiększona rezerwa mocy, zwiększony pułap, pięć miejsc (1 pilot i 4 pasażerów) oraz duży przedział bagażowy. Popularne ulepszenia, tym halogenowe światła lądowania, skórzane fotele i stereofoniczny system odtwarzania dźwięku, są standardem w R66.
Za pomocą poniższego konfiguratora można sprawdzić cenę nowego R66 w zależności od wybranych opcji:
|
Specyfikacja R66 TURBINE | |
Silnik | Rolls-Royce 250-C300/A1 |
Moc | moc ciągła 224 KM (moc startowa 270 KM) |
Ciężar całkowity | 1225 kg |
Ciężar pustego/gotowego do lotu (z olejem i wyposażeniem) |
581 kg |
Zbiornik paliwa (280 l) | 224 kg |
Pilot, pasażerowie, bagaż i pełny zbiornik paliwa | 420 kg |
Maksymalna prędkość (Vne) | 212,4 km/h |
Prędkość przelotowa | 240 km/h |
Maksymalny zasięg lotu (bez rezerwy paliwa) | ok. 650 km |
Pułap zawisu (IGE) przy masie całkowitej | ok. 3100 m |
Pułap zawisu (OGE) przy masie całkowitej | ok. 3100 m |
Prędkość wznoszenia | 5m/s (300m/min) |
Maksymalny osiągalny pułap | ok. 4300 m |
Układ elektryczny | 28-woltowy |