Robinson R22 Beta II jest wykorzystywany na całym świecie w wielu zastosowaniach, między innymi do lotów treningowych w szkoleniach pilotów, do patrolowania korków na drogach i innych zadań, które wymagają niezawodności, niskich kosztów eksploatacji i wydajności.

R22 Beta II jest wyposażony w czterocylindrowy silnik Lycoming O-360 chłodzony powietrzem napędzany benzyną lotniczą 100L. Ten 145-konny silnik osiąga moc startową 5-minutową 131 KM i 124 KM mocy ciągłej. Mocny napęd, lekka konstrukcja płatowca i aerodynamiczny kształt pozwalają na osiąganie prędkości przelotowej aż do 200 km/h i średnim zużyciu paliwa tylko 27-38 litrów na godzinę lotu.

R22 może pomieścić dwie osoby dorosłe (pilot + pasażer), które mają zapewnione panoramiczne widoki dzięki dużym oknom. Wnętrze kabiny jest wyciszone i wytłumione. Wytrzymały tłumik i niska prędkość końcówki wirnika ogonowego zmniejszają hałas podczas przelotu.

 

Za pomocą poniższego konfiguratora można sprawdzić cenę nowego R22 w zależności od wybranych opcji:

 

Specyfikacja R22 BETA II
Silnik Lycoming O-360, 4-cylindrowy, chłodzony powietrzem
Moc moc ciągła 124 KM (moc startowa 5-minutowa 131 KM)
Ciężar całkowity 622 kg
Ciężar pustego/gotowego do lotu
(z olejem i wyposażeniem)
399 kg
Główny zbiornik paliwa (64 l) 46 kg
Dodatkowy zbiornik paliwa (36 l) 25 kg
Pasażerowie, bagaż i paliwo standardowe 176 kg
Maksymalna prędkość (Vne) 212,4 km/h
Prędkość przelotowa 198 km/h 
Maksymalny zasięg lotu
(z dodatkowym zbiornikiem paliwa) 
ponad 425 km
Pułap zawisu (IGE) przy masie 622 kg ok. 2900 m
Pułap zawisu (OGE) przy masie 590 kg  ok. 2440 m
Maksymalny osiągalny pułap  ok. 4300 m
Układ elektryczny 14-woltowy

 

 

  • wymiary_R22